2012. március 11., vasárnap

Az én történetem


Évekig küszködtem emésztési problémákkal, fáradékonysággal, levertséggel és hasonló panaszokkal. Aztán 2010 nyár végén kivettem egy hét szabadságot és elindultam, hogy utánajárjak a problémának. A háziorvosom sajnos szintén szabadságon volt, aki pedig helyettesítette, nem nagyon akart velem foglalkozni. Nagy’ nehezen kiharcoltam egy beutalót a gasztroenterológiára, de addig is elmentem egy hasi ultrahangra. Szerencsére ott egy nagyon jó szakember vizsgált meg, és mivel szervi elváltozást nem talált, felvetette a laktóz-intoleranciát, mint tüneteim okozóját. Addig nem is hallottam erről, úgyhogy egyből nekiláttam szétnézni a neten, hogy mi is ez tulajdonképpen. A gasztrón egyből gyomortükrözés, megállapították, hogy a hasnyálmirigyem és a bélbolyhok gyulladásban vannak. Ott megemlítettem a laktóz problémát, és már hívták is a legközelebbi kórházat, ahol ilyen vizsgálatot végeznek. A vizsgálat egyértelműen pozitív lett, úgyhogy abbahagytam a tejtermékek fogyasztását. Viszont a tüneteim csak kicsit javultak, nem szűntek meg. Ekkor még jobban beleástam magam a témába és így találtam rá az interneten Szendi Gábor honlapjára. Azonnal megrendeltem a Paleolit táplálkozás című könyvét, és gyorsan el is olvastam. A megvalósítás viszont már nem ment ilyen könnyen. Nagyon nehéz átállnom a paleolit táplálkozásra. Sajnos nálam nem működik az, hogy ha sokáig nem eszem édességet, kenyeret, már nem is kívánom. Éppen ellenkezőleg… A gyomrom és az emésztőrendszerem viszont egyre inkább rendetlenkedik, úgyhogy egyre csak próbálkozom több, de inkább kevesebb sikerrel. Már az összes paleós könyvet megrendeltem, elolvastam, de csak nem sikerül átállni, pedig egyértelmű, hogy abban a 3-4 hétben, amíg be tudom tartani a diétát, nagyon jól vagyok. Aztán elcsábulok és vége mindennek…

Egy hónapja elmenetem egy ún. IBR-SYSTEM® vizsgálatra, ahol megállapították, hogy a belső szerveim (máj, vastagbél, stb.) gyulladásban vannak, amit valószínűleg a Candida gomba túlszaporodása és a nagyfokú étel- és egyéb (pl. fém) allergiák okoznak. Kiderült, hogy nemcsak a tejtermékekre és a gabonafélékre vagyok allergiás, hanem nagyon sok más élelmiszerre is (dió, mák, kókusz, csoki, mustár, banán, retek, stb.). Szóval a paleolit étrendet is jócskán szigorítani kell!

Úgyhogy most nagy elhatározásra jutottam. Bevetem az összes tartalékomat, kipróbálok minden gyógymódot, és meggyógyulok. Úgy gondolom, hogy ha többféle gyógymódot vetek be egyszerre, ezek hatása majd összeadódik, erősítik egymást. Legalábbis nagyon remélem!

A legfontosabb a paleolit táplálkozás betartása lenne. És úgy érzem, most sikerülni fog! Járok az IBR-SYSTEM® kezelésekre, és méregtelenítő kúrába kezdek sok gyógyteával, zöldséggel, gyümölccsel. Sokat fogok tornázni, mozogni a friss levegőn, napozni. Megtalálom a lelki békét és a nyugalmat. Mert ugye: ép testben, ép lélek…

Nincsenek megjegyzések: