2011. október 30., vasárnap

Baconbe tekert spárga

Ezt az ételt még akkor készítettem, amikor spárgaszezon volt, de a képe most került elő. Ha már előkerült, közzéteszem. A spárga tisztítása eléggé macerás volt, de a végeredmény kárpótolt mindenért!

Utánaolvastam egy kicsit a neten, hogy is kell spárgát tisztítani. Egyszerűnek tűnt, de sokáig tartott... Szóval a spárga 1-1,5 cm-es végét le kell törni (ott, ahol magától törik), majd meg kell pucolni, vagyis le kell húzni a külső héját (én krumplihámozóval hámoztam). 

Mikor ezzel elkészültem (egy csokor spárga kb. 1 óra), kb. 20 percig főztem enyhén sós-cukros-citromos vízben. Ezután 4-5 szálat baconbe tekertem, majd kizsírozott tepsiben újabb 20 perc alatt megsütöttem. A végén kevés sajtot reszeltem rá. Köretként is kínálható, de egymagában is megállja a helyét.
Igazán isteni volt, alig várom a következő szezont!


Nincsenek megjegyzések: