2011. április 8., péntek

Tökös lecsó

Itt a jó idő, kiköltözött a házunk elé a zöldséges. Szebbnél szebb paprikák és paradicsomok kínálták magukat. Tehát akkor legyen lecsó! De azért még drága volt egy kicsit, így kitaláltam, hogy dúsítom valamivel. Először cukkinire gondoltam, aztán ráakadtam egy tökös lecsó receptre. Illetve két receptre, és a kettőből hoztam össze a saját variációmat.


Tehát a recept: zsíron megpirítottam egy vöröshagymát, rádobtam néhány karika száraz kolbászt, beletettem annyi tököt, amennyit ki tudtam szedni a zacskóból (1 kg-os mirelitet vettem, kb. a negyedét használtam fel). Pároltam, amíg ki nem engedett, aztán ment bele 3-3 paprika és paradicsom (utóbbi héj nélkül). Sóztam, borsoztam, tettem rá egy kis köménymagot is (az egyik receptben így volt), és kapor is került bele, ami ott figyelt a zacskóban a mirelit tök mellett. A végén még két virslit belekarikáztam, rottyant még egyet és kész.


Illetve kész lett volna, ha a drága párom nem tojásosan kérte volna. De úgy kérte, úgyhogy belekutyultam még három tojást. És akkor lett kész! Kb. 2,5-3 adag lett belőle.

Nincsenek megjegyzések: