2011. április 12., kedd

Sárgarépa krémleves

A múlt héten ráakadtam egy nagyon jól hangzó receptre a neten, és elhatároztam, hogy kipróbálom. Sajnos a döntő pillanatban nem találtam meg, így egy másik recept alapján készítettem és emlékezetből az első alapján ízesítettem.


Hozzávalók:

  • 20 dkg sárgarépa
  • közepes fej vöröshagyma
  • citrom
  • kakukkfű, őrölt gyömbér
  • a díszítéshez újhagyma




Elkészítés:
Felkarikáztam a sárgarépát, a vöröshagymát apróra daraboltam. Ezt megpirítottam egy kevés zsíron, majd rátettem a répát is. Néhány perc pirítás után felöntöttem kb. fél liter vízzel, beledobtam egy zöldségleves kockát, és addig főztem, amíg a répa meg nem puhult. Mikor ez megtörtént, egy kevés répát félreraktam, a többit pedig botmixerrel pürésítettem. Visszatettem bele a répát, és rottyantottam még egyet a levesem. Ekkor még ízesítettem a következőkkel: egy csipet kakukkfű, kevés gyömbér (én őröltet használok), és facsartam bele egy kevés citromlevet. Újhagymával díszítettem és tálaltam.
Hamar elkészül, nem babrás, és nagyon ízlett, úgyhogy biztosan fogok még ilyet főzni.

Nincsenek megjegyzések: