2011. április 15., péntek

Kelkáposztafőzelék sertéspörkölttel

Mivel érzékeny vagyok a laktózra, nem szoktam tejes, tejfölös ételeket enni. Így főzeléket sem ettem már tavaly nyár óta, azóta, hogy kiderült ez az érzékenység. Viszont már nagyon megettem volna egy jó kis főzeléket, így böngésztem egy kicsit a neten, és találtam egy kelkáposztafőzelék receptet, amibe nem kell habarás. Feltétnek pörköltet készítettem, hogy a párom is jóllakjon vele.


Főzelék: Az eredeti receptben pasztinák volt, de mivel azt csak a Tescoban lehet kapni, így sárgarépával helyettesítettem. A többi részén nem változtattam. Apróra vágott vöröshagymát kevés zsíron megfuttattam, majd rádobtam a felkarikázott répát. 5-6 perc után beletettem a csíkokra vágott kelkáposztát és felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi. Mikor a káposzta egy kicsit már összeesett, belenyomtam egy gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam, megszórtam őrölt és egész köménnyel. Beledobtam egy fél marhahúsleves kockát is, aztán vártam, hogy puhuljon. Kb. fél óráig főtt. Ekkor kivettem a répát (már amit megtaláltam) és egy kevés káposztát, és botmixerrel összeturmixoltam. Ezzel sűrítettem, és így már eléggé főzelék állagú lett. Belefacsartam egy fél citrom levét, kicsit még ízesítettem, rottyant egy utolsót, és már kész is volt.

Pörkölt: Amíg a káposzta főtt magának, elkészítettem a pörköltet is. Lapockát vettem, a fiú a hentespultnál azt ajánlotta. Jól jártam vele, mert igen finom lett. Jó sok hagymát vágtam alá, pörköltkockával sűrítettem a szaftját, kevés pirosaranyat (csípőset) és gulyáskrémet is kapott. Csak annyi dolga volt, hogy puhuljon. Néha kavargattam, néha öntöttem rá még vizet, hogy le ne égjen. Kb. akkor lett kész, amikor a főzelék.

Nagyon finom volt együtt.

Nincsenek megjegyzések: